
Poziv Inkluzivne usluge ustanova u kulturi
Objavljen poziv "Inkluzivne usluge ustanova u kulturi"
Objavljen je Poziv na dostavu projektnih prijedloga "Inkluzivne usluge ustanova u kulturi", referentni broj: SF.3.4.08.04, koji se provodi u okviru Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021–2027. Europskog socijalnog fonda plus.
Provedbom ovog Poziva osigurat će se pretpostavke za kontinuirano poboljšavanje aktivnog uključivanja pripadnika ranjivih skupina u kulturne i umjetničke programe te posljedično i njihove šire društvene inkluzije.
Opći cilj: Povećanje socijalne uključenosti ranjivih skupina provedbom inkluzivnih usluga ustanova u kulturi
Specifični ciljevi:
- Specifični cilj 1: Promicanje sudjelovanja u kulturi pripadnika ranjivih skupina – djece i mladih, starijih i osoba s invaliditetom
- Specifični cilj 2: Jačanje kapaciteta zaposlenika ustanova u kulturi za provedbu inkluzivnih usluga ustanova u kulturi
Sažetak
Upravljačko tijelo (UT) Ministarstvo rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike
Uprava za upravljanje operativnim programima Europske unije
Posredničko tijelo razine 1 (PT1) Ministarstvo kulture i media
Posredničko tijelo razine 2 (PT2) Hrvatski zavod za zapošljavanje – Ured za financiranje i ugovaranje projekata EU
Alokacija Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava je 5.400.000.00 EUR od čega je:
- ESF+ sufinanciranje (85 %): 4.590.000.00 EUR
- Nacionalno sufinanciranje (15 %): 810.000.00 EUR
Bespovratna sredstva
Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosi 50.000,00 EUR, a najviši 300.000,00 EUR.
Intenzitet bespovratnih sredstava
Intenzitet potpore (udio bespovratnih sredstava) po pojedinom projektnom prijedlogu može iznositi 100 % prihvatljivih troškova.
Korisnicima se osigurava isplata predujma u iznosu do 40 % ukupne vrijednosti dodijeljenih bespovratnih sredstava.
Predujam se neće isplaćivati korisnicima dodjele bespovratnih sredstava koji su ujedno i proračunski korisnici državnog proračuna.
Prihvatljivi prijavitelji Ustanove u kulturi:
- Muzeji
- Kazališta
- Narodne knjižnice
- Arhivi
- Kina
- Koncertne dvorane i uredi
- Centri za kulturu
- Ostale ustanove u kulturi
Prijavitelj mora ispunjavati sljedeće uvjete:
- na dan objave Poziva biti registriran za obavljanje djelatnosti u Republici Hrvatskoj najmanje 12 mjeseci
- biti ustanova u kulturi koja je upisana u odgovarajući registar
Formiranje Partnerstva i prihvatljivi partners Projektno partnerstvo mogu činiti najviše četiri pravne osobe (Prijavitelj i tri projektna partnera).
Partner mora biti jedan od sljedećih pravnih subjekata:
- umjetnička organizacija
- Udruga
- Ustanova
- jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave
Partner mora ispunjavati sljedeće uvjete:
- pravna osoba javnog ili privatnog prava koja je na dan objave Poziva registrirana za obavljanje djelatnosti u RH najmanje 12 mjeseci.
- biti upisan u odgovarajući registar.
Prijavitelj i Partner, ukoliko je primjenjivo, zajednički moraju posjedovati minimalne financijske, administrativne i operativne kapacitete za provedbu aktivnosti:
- kumulativno je ostvareno najmanje 25 % prihoda u 2023. g. u odnosu na ukupne planirane prihvatljive troškove projekta,
- Prijavitelj ili Partner ima zaposlenu najmanje jednu osobu u 2023. godini.
Broj prijava Prijavitelj može podnijeti samo jedan projektni prijedlog.
Obavezne aktivnosti 1. Provedba kulturnih i/ili umjetničkih radionica namijenjenih pripadnicima ranjivih skupina.
Kulturne i/ili umjetničke radionice mogu uključivati i sljedeće neobavezne podaktivnosti:
- osmišljavanje i provedba umjetničkog projekta u kojem sudjeluju pripadnici ciljnih skupina i/ili,
- realizaciju kulturnih događanja (predstava, koncerata, izložaba, festivala itd.) za pripadnike ciljne skupine i/ili,
- organizaciju predavanja/tribina iz različitih područja kulture i umjetnosti i/ili,
- organizaciju posjeta pripadnika ciljne skupine kulturnim događanjima i dr.
2. Aktivnosti edukacije stručnjaka za primjenu inkluzivnih usluga ustanova u kulturi:
- edukacija zaposlenika Korisnika (ustanova u kulturi) koja se odnosi na stjecanje novih znanja, kompetencija i vještina za provedbu radionica i rad s ranjivim skupinama (djeca i mladi i/ili starije osobe i/ili osobe s invaliditetom),
- prihvatljiva je i aktivnost stručnog usavršavanja koju organizira Korisnik/Partner za zaposlenike Korisnika, pri čemu za provedbu aktivnosti može angažirati vanjske stručnjake.
Horizontalne aktivnosti
U okviru horizontalne aktivnosti "Komunikacija i vidljivost", Korisnik je obavezan tijekom provedbe projekta osigurati objavu obavijesti o rezultatima provedbe projekta. Obavijest može biti objavljena u formi plaćenog oglasa, priopćenja kojeg je Korisnik dostavio mediju/-ima ili izvještaja sa početne/završne konferencije za tisak te mora biti objavljena u najmanje jednom sredstvu javnog priopćavanja (tiskani ili elektronički mediji).
Prihvatljivi troškovi 1. Izravni troškovi
a) Izravni troškovi osoblja – trošak rada djelatnika/zaposlenika između poslodavca i fizičke osobe.
b) Ostali izravni troškovi:
- trošak opreme (najam ili kupnja) potrebne za provedbu kulturnih i/ili umjetničkih radionica namijenjenih pripadnicima ciljnih skupina, bez koje radionice nije moguće provesti (npr. glazbeni instrumenti, stalci za slikanje, knjige, AV oprema, IT oprema, namještaj i dr.)
- troškovi posjete pripadnika ranjivih skupina kulturnim događanjima (ulaznice, prijevoz i sl.)
- trošak ugovora o (autorskom) djelu za provedbu kulturnih i/ili umjetničkih radionica namijenjenih pripadnicima ciljnih skupina
- narudžbenica/ugovor s poslovnim subjektom za provedbu kulturnih i/ili umjetničkih radionica
- troškovi povezani s prilagodbom i adaptacijom sadržaja namijenjenih djeci s teškoćama u razvoju te osobama s invaliditetom (npr. prijevod na znakovni jezik, audiodeskripcija i sl.)
- nabava radnih materijala za provedbu radionica
- drugi troškovi povezani sa sudjelovanjem ciljnih skupina u projektnim aktivnostima (npr. troškovi osvježenja)
- naknada za vanjske usluge provođenja edukacije za stručnjake
- kotizacija, putni troškovi
- nabava radnog materijala za provedbu in house edukacija stručnjaka
- ostali troškovi edukacija (osvježenje i sl.)
Komunikacija i vidljivost – troškovi za provedbu moraju biti u maksimalnom iznosu od 5 % ukupno prihvatljivih troškova projekta.
2. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove za koje je teško utvrditi vrijednost koja se veže uz provedbu aktivnosti, npr.: troškovi upravljanja, troškovi postupka zapošljavanja, računovodstveni troškovi, troškovi čišćenja, trošak struje, vode, telefona i sl.
Potrebni dokumenti za prijavu Prijavni obrazac
- Izjava prijavitelja
- Izjava Partnera
- Potvrda Porezne uprave
- Financijski izvještaj za 2023. godinu
- Dokaz o upisu u odgovarajući registar:
Za Prijavitelja:
- muzeji: Upisnik javnih i privatnih muzeja u Republici Hrvatskoj
- kazališta: Očevidnik kazališta
- narodne knjižnice: Upisnik knjižnica u Republici Hrvatskoj
- arhivi: Popis HDA
- kina: Očevidnik prikazivača
- ili Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika u grupi USTANOVE U KULTURI I SPORTU: 7.5 Koncertne dvorane i uredi; 7.6 Centri za kulturu; 7.7 Ostale ustanove u kulturi.
Za Partnera:
- umjetničke organizacije: Registar umjetničkih organizacija i Registar neprofitnih organizacija
- udruge: Registar udruga i Registar neprofitnih organizacija
- ustanove: Sudski registar
- JLP(R)S: Popis županija, gradova i općina
Rokovi Poziv se vodi u modalitetu otvorenog privremenog Poziva na dostavu projektnih prijedloga.
Rok za podnošenje projektnih prijedloga putem sustava eKohezija je od 3. listopada 2024. do 6. prosinca 2024. u 16:00 sati.
Razdoblje za provedbu Provedba projekta započinje stupanjem na snagu Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.
Datum početka provedbe definirat će se Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava.
Razdoblje provedbe projekta može trajati najmanje 6 mjeseci, a najviše 24 mjeseca od datuma kada je na snagu stupio Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava.